Субота
18.05.2024
23:15
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас. Коза-Дереза

Тема 23. Коза-дереза (І частина) 
 
 
Вступ 
Сьогодні ми пригадаємо казку про Козу-дерезу. 

Казка про Козу-дерезу 
В українській народній творчості існує багато казок про тварин. Казку про Козу-дерезу знають усі. Композитор Микола Лисенко навіть написав однойменну дитячу оперу. Звірі в ній не лише розмовляють, а й співають і танцюють. 
 «Були собі дід та баба. Жила в них неслухняна й вередлива Коза, яка до того ж усіх обманювала. За це дідусь вигнав її з дому. Побігла Коза тоді до лісу, прогнала з хатки Лисичку й оселилася там. Спробувала Лисичка вигнати погану Козу, однак усе марно… Звернулася тоді вона за допомогою до звірів, але й вони не змогли допомогти Лисичці – їх залякала вперта і вередлива Коза-дереза. Лише хоробрий Рак-неборак зміг вигнати нахабу з хатки руденької лиски». 

Слухання. М. Лисенко. Опера «Коза-дереза». Уривки

СКАЧАТИ       СКАЧАТИ       СКАЧАТИ 
Пригадайте, що таке опера. 

Опера – це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру 
В опері герої не промовляють слова, а проспівують. 
Для кожного героя казки «Коза-дереза» композитор Микола Лисенко написав пісні. Ці прості мелодії настільки виразні, що слухачі легко впізнають персонажів навіть без слів. Послухайте пісні персонажів опери і спробуйте передати характери казкових героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів у відповідних темпах. 
Відгадайте, хто наша перша героїня. 

Упізнайте казкового героя. Передайте його характер за допомогою жестів і танцювальних рухів 

Козу-дерезу всі впізнали! Ми прослухали «Пісеньку Кози» з опери «Коза-дереза». А зараз на сцені з’явиться герой-рятівник, визволитель лисиччиної хатки. Впізнайте його. 

Аналіз прослуханих творів 
Мелодії, що зображають героїв, дуже різні за характером. На створення характеру мелодії впливає і її напрямок. 
А який може бути напрямок у мелодій? 
Напрямок мелодій можна побачити в нотному записі. Подивіться, мелодія може рухатися вгору ( ) чи донизу ( ) або залишатися на одній висоті ( ). 
Крім того, мелодія може підніматися чи опускатися плавно або зробити стрибок! 

Порівняйте мелодичні рисунки пісеньок Кози, Лисички та Рака. 
Яка з мелодій більш плавна і хвиляста? Яка – енергійна і стрибкоподібна, а яка ніби «тупцює» на місці? 
Спробуйте намалювати відповідні лінії на папері. 
Порівняйте мелодичні рисунки пісеньок. Намалюйте відповідні лінії на папері 
Як мелодична лінія пов’язана з характером кожного героя казки? 

Демонстрація пісні Лисички з опери М. Лисенка Опера „Коза-дереза”  СКАЧАТИ
Послухайте ще раз пісню Лисички і намалюйте в повітрі лінію її мелодії. 

Розучування «Пісні Лисички» 
А тепер ми розучимо і заспіваємо пісню хазяйновитої Лисички. 

2. А тепер мені в неділю 
Треба відпочити, 
Свою хатку гарнесенько 
Треба прикрасити. 
3. А щоб краща, а щоб краща 
Була моя хатка, 
Піти треба у гайочок 
Квіточок нарвати 

Питання 
Як може рухатися мелодія? 
Як мелодія може передавати характер героя казки? 

Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
На наступному уроці ми помиримо всіх тваринок у казці-опері. 

Тема 23. Коза-дереза (ІІ частина) 
 
Вступ 
Сьогодні ми поговоримо про ілюстрації. 

Передача характеру персонажів в ілюстраціях 
Щоб краще зрозуміти характери літературних героїв, про яких ідеться в казці чи оповіданні, художники малюють ілюстрації. 
Розгляньте ілюстрації до казки «Коза-дереза». 
Поміркуйте, що незвичне для тварин ви бачите. 
Які деталі допомагають зобразити характер героя? 

Перегляд фрагмента з м/ф «Коза-дереза» 


А тепер перегляньте мультфільм. Художники теж намагалися передати характери тварин. 

Аналіз переглянутого твору 
Чи вдалося художникам-мультиплікаторам передати характер героїв? 
Як музика допомогла створити образи в мультфільмі? 

Практична робота «Казковий будиночок» 


А тепер уявіть себе художниками-ілюстраторами. Намалюйте казковий будиночок для персонажа, який вам найбільше сподобався. 
Коли ми всім героям казки намалюємо будиночки, тоді ніхто не буде нікого ображати. Навіть навпаки – звірятка ходитимуть одне до одного в гості! 
Якими ви уявляєте будиночки персонажів казки «Коза-дереза»? Опишіть їх. 
Перш за все потрібно вибрати формат нашої роботи й розмістити аркуш паперу горизонтально або вертикально. Для цього необхідно вирішити, яким буде казковий будиночок – низеньким і широким чи високим і вузьким. 
Поміркуйте, що ви намалюєте біля нього. Тоді зрозумієте, які розміри повинен мати будиночок. Для того, щоб вирішити, уважно розгляньте зразки малюнків, виконаних художником. 
Пригадайте архітектурні елементи, які є в кожній житловій споруді (фундамент, стіни, дах). Простим олівцем зробіть начерк майбутнього будиночка. Не забувайте, що будь-яка складна форма утворюється з простих геометричних форм. 
Розпочинаємо роботу фарбами..Придумайте архітектурні елементи оздоблення будиночка для передачі настрою і характеру його господаря..Малюємо двері та вікна. 
Розфарбуйте будівлю такими кольорами, які найкраще пасують до характеру обраного вами персонажа казки. 

Питання 
Який композитор написав оперу «Коза-дереза»? 
Що допомагає художникам передати характер персонажів літературних творів? 
Як музика допомагала нам охарактеризувати героїв казки? Наведіть приклад. 

Підсумки уроку 
З ваших малюнків організуйте виставку під назвою «Хто живе в казковому будиночку?».

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (29.03.2014)
Переглядів: 9837
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...