Неділя
19.05.2024
00:04
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас. Музичний карнавал: подорож до далеких країн
Тема 19. Музичний карнавал: подорож до далеких країн (І частина)
Вступ 
Cьогодні до нас на урок завітають дуже цікаві тваринки! Можна навіть сказати – екзотичні. 
Назвіть тварин, які не водяться на території України. 


Розповідь про героя музичного карнавалу 
Послухайте вірш-загадку і впізнайте героя музичного карнавалу з далекої заморської країни, Австралі! Саме там живуть ці чудернацькі тварини. 
Носить завжди рюкзачок, 
В нім зростає малючок. 
Вийде на якусь хвилинку, 
Погуляв – і шусть в торбинку. 
Мама довгі лапи має, 
Швидко й високо стрибає. 
Побіжить – не доженеш, 
А втікати – не втечеш, 
Не затієш з нею гру, 
Діти, хто це? 

Вірш був про кенгуру! 
Послухаймо п’єсу «Кенгуру» із сюїти «Карнавал тварин». 


Слухання та аналіз. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». П’єса «Кенгуру»  СКАЧАТИ
Про що розповіли енергійні стрибки музики? 
Який інструмент композитор обрав для створення образу кенгуру? Чому? 


Розповідь про героїв музичного карнавалу 
А тепер відгадайте складнішу загадку! 
У кімнаті таємничо сяє – 
Світ чудовий перед нами розгортає. 
Ти можеш в казку закохатись 
І годинами невпинно милуватись, 
Вдивляючись у невеличкі шибки, 
На те, як плавають веселі … 

Послухаймо, як Каміль Сен-Санс змалював мешканців води. Зверніть увагу, що у п'єсі «Акваріум» він передав перлини водяних барв за допомогою флейти, фортепіано, а також рідкісних інструментів: ударного (ксилофону) та клавішних (челести і фісгармонії). 
Вслухайтеся в ясність і прозорість звучання музики. 


Слухання та аналіз. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». П’єса «Акваріум»  СКАЧАТИ
Якого характеру надала музика мешканцям підводного світу? 


Творче завдання 
У рідкісних інструментів: ксилофону, челести та фісгармонії дуже характерне звучання. 
Які кольори відповідають тембрам цих інструментів? 
До яких музичних образів сюїти «Карнавал тварин» підходять ці лінії та форми? 


Демонстрація української народної пісні «Зима і весна» (обробка Я. Степового)  СКАЧАТИ
Завдяки композиторові Камілю Сен-Сансу на наш музичний карнавал завітали тваринки з екзотичних країн. З Африки, Індії та Австралії прийшли лев, слон і кенгуру. 

Підготуємося до проводів зими та зустрічі весни. За допомогою української народної пісні «Зима і весна». Послухаймо її! 


Розучування пісні «Зима і весна» 


Питання 
Які звірі відвідали «Карнавал тварин» К. Сен-Санса? 
За допомогою яких музичних інструментів композитор представляв нам звірів і птахів? 


Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
На наступному уроці нас чекає створення нових художніх образів.

Тема 19. Музичний карнавал: подорож до далеких країн (ІІ частина)
Вступ 
Наш урок буде присвячений екзотичним рибкам, музичний образ яких ми почули в сюїті Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин». 
Як ви уявляєте таємничий світ підводних глибин? 


Перегляд фрагмента м/ф «Фантазія» 
Майстерність художників-аніматорів дозволить нам зазирнути в морські глибини та помилуватися підводною красою. Перегляньмо фрагмент з мультфільму «Фантазія»!
 
Цей уривок супроводжений чарівною музикою Петра Чайковського. (6:20)

Опишіть характер рибок із переглянутого фрагменту. Поясніть вашу відповідь. 


Бесіда про морських жителів, споглядання репродукцій 

У прозорій воді колихаються водорості. Поволі плавають мешканці підводного царства: різнокольорові рибки, медузи, схожі на парасольки, колючі морські зірки, химерні морські коники та безліч інших. 
Риби – це найбільша і найрізноманітніша родина морських мешканців. Вони відрізняються розмірами, формою та кольором. В одних тваринок тіло за формою більш витягнуте по горизонталі, в інших – по вертикалі. Серед них є маленькі й великі, яскраві й не дуже, круглі й довгасті; та всі рибки мають голову, тулуб, плавники і хвіст. Також у морі є велика кількість водоростей, які інколи утворюють цілі морські ліси. 
За грою світла у воді, грацією водних жителів можна спостерігати і в акваріумі. 

Акваріум, заповнений водою, 
Як неба синь, прозоро-голубою. 
На дні його пісочок золотавий, 
Зелені водорості, ніжно-кучеряві. 
В акваріумі, ніби на екрані, 
Життя вирує, наче в океані. 
Ось пропливають рибки полосаті, 
Сріблясті, золоті або строкаті. 
Червоні, чорні, різнокольорові, 
Всі неповторні, милі і чудові. 
Усі вони безмовно пропливають, 
Красою неймовірною вражають. 
І серце так приємно завмирає: 
Природа дивовижну силу має. 

Погляньмо на картину Анрі Матисса «Червоні рибки». Художник зачаровує нас рухом червоних рибок та ледь помітними переливами води в живописному акваріумі. 


Практична робота «Підводний світ»

 
Сьогодні кожен з нас стане власником акваріуму, виконаного з пластиліну. 
Візьміть квадратні або прямокутні аркуші картону. Нанесіть на них тонкий шар пластиліну і розмажте його кінцем великого пальця якомога рівніше. 
Наносимо контур майбутнього зображення легким продряпуванням однією лінією. 
Можна скористатися загостреною паличкою, кінцем стеки або чимось гострим. 
З маленьких шматочків пластиліну способом розкачування створюємо невеличкі джгутики. 
По видряпаному контуру викладаємо пластилінові джгутики. 
Обмежену джгутиками поверхню заповнюємо пластиліном потрібного кольору, щоб зображення морського мешканця стало об’ємним. 
Прикрашаємо зображення джгутиками, кульками, цятками. Джгутики можуть бути прямі та хвилясті, довгі й короткі, кульки та цятки – більші й менші. 
Якщо на заготовці залишилося багато вільного місця, доповнюємо рельєфну композицію бульбашками води та водоростями з пластиліну різних кольорів. 


Підсумки уроку 
Cкільки чудових робіт! Виникає враження, ніби ми в дивовижному морському царстві. Це тому, що другокласники вдихнули у свої вироби життя, вклали в них часточку себе і водночас змінилися самі: стали чуйнішими, уважнішими, добрішими. Розгляньте всі роботи і влаштуйте з них виставку! 
 
Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (31.01.2014)
Переглядів: 7762
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...