Неділя
19.05.2024
00:04
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас. Музичний карнавал тварин
Тема 17. Музичний карнавал тварин (І частина) 
 
 
Вступ 
Сьогодні ми відвідаємо карнавал. Це свято з веселими вигадками, перевдяганнями в яскраві костюми, співами й танцями. 
У нас буде не звичайний карнавал, а музичний карнавал тварин. 
Яких звірят ви б запросили на музичний карнавал? 


Слухання та аналіз музики. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». Уривок СКАЧАТИ
Музичний карнавал, який створив французький композитор Каміль Сен-Санс для інструментального ансамблю, не простий, а фантастичний. Його герої – тварини; вони хизуються своєю силою і красою, а інколи – пустощами. Хтось марширує, а хтось танцює повільний вальс. 
Відгадайте, хто зі звірів з'явився на музичному карнавалі. Прослухайте п’єсу, зверніть увагу на регістр, динаміку та постарайтеся почути в музиці голос тварини. 

Ви ще не здогадалися, кого зобразила музика? Ось підказка! 
Розкішна грива, з китичкою хвіст, 
І до мисливства має справжній хист. 
Коли голодний, миттю за хвилину 
Вполює на обід якусь тварину. 
Його царем недарма величають, 
Бояться всі і дуже поважають. 
Ховаються, як чують його рев. 
А підкажіть-но, діти, хто це? 

Який характер лева у прослуханій п’єсі – грізний чи сумирний? 
Який настрій ви почули в музиці – радісний, сумний, урочистий чи задумливий? 


Слухання та аналіз музики. К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». Уривок СКАЧАТИ
Послухайте інший музичний портрет із сюїти Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин». Простежте за характером музики і здогадайтеся, що робить ця тварина. 

Ви ще не здогадалися, кого зобразила музика? Послухайте підказку! 
На перший погляд він незграбний, 
Великий, ноги, як стовпи. 
А придивися більш уважно – 
І свою думку зміниш ти. 

Він день цілісінький тупцює, 
Кива голівкою, танцює, 
Розучить скоро вальс-бостон 
Наш танцюрист невтомний … 

Порівняйте дві прослухані п'єси за характером і темпом 
Який музичний розмір композитор використав для маршу, а який – для вальсу? 


Перегляд фрагментів м/ф «Канікули Боніфація», «Дамбо»

 

Погляньмо, як зобразили звірів у цирку художники-мультиплікатори. 
Ось яким змалювали лева в мультфільмі «Канікули Боніфація». 

А тепер погляньте, як на арені виступає слоненя Дамбо. 


Демонстрація пісні «Левеня» СКАЧАТИ
Саме музика допомагала тваринам виступати на арені. 
Послухаймо пісеньку про левеня з зоопарку. 
 «Левеня» 
Сл. Н. Іванюка, 
муз. В. Гребенюка 


Розучування пісні «Левеня» 


Питання 
Які тварини відвідали наш музичний карнавал? 
Чим відрізняються музичні теми лева та слона із сюїти К. Сен-Санса «Карнавал тварин»? 


Підсумки уроку, перехід до наступного уроку 
На наступному уроці ми виліпимо когось із тих звірят, які відвідали наш музичний карнавал.

Тема 17. Музичний карнавал тварин (ІІ частина) 
 
 
Вступ 
Сьогодні ми будемо ліпити звірят. Але спочатку роздивимося твір знаменитої художниці! 


Споглядання та аналіз репродукцій 
М. Примаченко. «Звірі в гостях у лева» 


На малюнку Марії Примаченко ми бачимо різнобарвного лева. Художниця прикрасила його візерунками та цяточками. 
Художниця не просто змалювала тварину; вона створила свого лева, прирученого її добрим серцем. Ми зустрічаємося з його поглядом, який світиться подивом і немов питає: а ти мене не образиш? 
Які почуття викликає у вас цей малюнок? 
Який характер у цього лева? 
Що на картині привертає вашу увагу? 


Перегляд фрагмента м/ф «Король Лев»

 
Цікаво, який цей лев був у дитинстві? Можливо, такий, як левеня з мультфільму «Король Лев». 
Це веселе кумедне левенятко, яке прагне швидше стати королем країни звірів і співає про це пісеньку. 
Хоч левеня співатиме англійською, ви його зрозумієте, адже теж дуже-дуже хочете подорослішати! 


Гра «Відгадай тварину» 
Пограйте у цікаву гру «Впізнай тварину». Заготовте картки з назвами звірів і птахів. Потім тягніть жереб, хто яку тварину показуватиме в пластичних імпровізаціях. Наприклад: Ведмідь на пасіці, Кіт вмивається, Качка йде, Лев у цирку, Білочка з горішком та інші. Завдання для класу – відгадати тварину та що вона робить. 
Намагайтеся беззвучно передати рухами поведінку певної тварини у певній ситуації. 


Завдання уроку 
На попередньому уроці ми малювали білого ведмедика серед снігу й криги, а сьогодні виліпимо слоників – тварин, які живуть у країнах вічного літа. 
Назвіть основні частини тіла слона 
Якого кольору пластилін ви використаєте для ліплення слона? 

Практична робота «Цирковий слон»

 
Ділимо пластилін на шматочки, що відповідають за розмірам основним частинам тіла слона. Тулуб є найбільшою частиною фігури тварини. Формуємо його з великого шматка пластиліну. 
Формуємо голову слона. Уважно придивіться, якими рухами скульптор це робить. 
Розкачуємо чотири менші шматочки пластиліну, утворюючи з них невисокі стовпчики – ноги слона. 
Прикріплюємо ноги та голову до тулуба. 
Таким чином, ми маємо об’ємну форму, яка складається з тулуба, голови і ніг. 
Виліплюємо хобот, вуха і хвостик. Зверніть увагу, як це робить майстер, адже вони мають різну форму. 
Прикріплюємо хобот до нижньої частини голови слона, а вушка – обабіч голови. 
Хвостик прикріплюємо до задньої частини тулуба. Розгладжуємо місця з’єднань усіх деталей. 
Обабіч хобота стекою позначаємо очі. 
Якщо ми виліпимо круглий м’ячик або велику цукерку і прикріпимо щось із них до хобота, тваринка вмить перетвориться на циркового артиста. 


Питання 
Яку картину художниці М. Примаченко ми сьогодні розглядали? 
Назвіть основні частини тіла слона 


Підсумки уроку 
Які цікаві звірі вийшли у нас! Напевне, нам доведеться відкрити зоопарк! Ведмедики в нас є, а до кінця навчального року ми ще інших тваринок створимо. Наш карнавал тварин ще не закінчився. Продовження – на наступному уроці! Адже до нас завітали не лише слон та лев, а й багато інших звірів, з якими ми обов’язково познайомимося. 
 
Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (07.12.2013)
Переглядів: 8610
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...