Субота
18.05.2024
21:46
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас. Музика природи

Тема 27. Музика природи (І частина) 
 
Вступ 
Весна стрімко йде по землі. Усе живе вітає її своїм дзвінким «хором»: дерева тягнуть гілочки до сонця і радісно шумлять, співають птахи… 
Чому весну вважають «найгомінкішою» порою року? 

Бесіда за темою уроку 
Спробуймо послухати весну так, як її почув поет: 
Потекли струмки, розіллялися, 
На цимбалах розігралися. 
Грає веснонька у трембітоньку 
І пробуджує кожну квітоньку. 
Грає веснонька на сопілочку – 
Прихорошує кожну гілочку. 
Грає веснонька, у дзвіночки б’є – 
Кожна пташечка вже гніздечко в’є. 
Грає веснонька – розігралася, 
Вся природонька розспівалася (О.Бурак-Довгань) 

Скажіть, якими звуками весна сповнила природу. 
Ми ще й весни не наслухалися вдосталь, а назустріч нам уже поспішає літо зі своїми голосами... Прислухаймося, це літо «співає» голосно, урочисто та радісно: 
Все навколо зеленіє, 
Річка ллється і шумить. 
Тихо, тихо вітер віє 
І з травою гомонить. 
Як тут всидіти у хаті, 
Коли все живе, цвіте, 
Скрізь дзвенять пташки крилаті. 
 (Олександр Олесь) 
Чим схожі і чим відрізняються голоси весни та літа? 

Слухання. А Вівальді. Цикл «Пори року». П'єси «Весна», «Літо» 
А тепер, друзі, пропоную прослухати, як композитор Антоніо Вівальді втілив музичні образи весни і літа в уже відомому вам програмовому творі «Пори року». Першою прозвучить частина «Весна», за нею – частина «Літо». Під час слухання музики спробуйте уявити, як природа бринить голосами весни та літа. 

Аналіз прослуханих творів 
Опишіть характери двох музичних образів, створених композитором 
Підберіть палітру кольорів, яка найбільше підходить для п’єс А. Вівальді «Весна» та «Літо» 

Перегляд фрагмента м/ф «Дванадцять місяців» 


Казка «Дванадцять місяців» дуже відома. Її головній героїні (добрій дівчинці) пощастило зустріти всі місяці року одночасно. 
Вони виявилися абсолютно різними на вигляд. 
Порівняймо їх разом із героїнею казки. Ми можемо це зробити завдяки нашому чарівному екрану. 
Подивіться на місяці з цієї казки, порівняйте їхні голоси та барви. 

Який місяць вам сподобався найбільше і чому? 

Творче завдання 
А тепер пофантазуймо! Усі разом складемо кілька поетичних рядків про весняні голоси, використовуючи такі рими: сяє – співає; шумить – дзвенить. 
Наприклад: 
Сонечко радісно сяє, 
Пташка у небі співає. 

Дерево в полі стиха шумить, 
Пісня пташина у серці дзвенить. 

А тепер спробуйте скласти «літній» чотиривірш на тему «Літній ранок», використовуючи рими: сонце – віконце, спішить – бринить. 

Бесіда перед слуханням 
Ми склали гарні вірші на тему «Літній ранок». Сьогодні ми розучимо нову пісеньку про істоту, яка прокидається навесні та працює ціле літечко. 
Відгадайте загадку: 
Біля гаю хатку маю, 
День у день я вилітаю. 
Легко лину над лужком 
І годую всіх медком. (В Довжик) 
Скажіть, хто це. 

Це бджола. Наче маленькі літачки, низько кружляють бджоли над квітами, важко опускаються на пелюстки в пошуках нектару. Які гарні та працьовиті комахи! Спочатку ми прослухаємо пісню про ранню бджілку, а потім розучимо її. 
Під час слухання пісні нехай хтось із вас спробує відтворити руками бджолиний політ, а інші виконають ролі духмяних квіток, які колишуться від вітру. 

Демонстрація пісні «Рання бджілка»  СКАЧАТИ
Сл. С. Жупанина, 
муз. Т. Жупаниної 

Розучування пісні «Рання бджілка» 

Питання 
Чому в кожної пори року свій голос? 
В якому музичному творі звучать усі пори року? 

Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
Наша бесіда про голоси та кольори весни і літа ще не завершилася. Попереду ще стільки цікавого! Ми обов’язково продовжимо наш урок після перерви.

Тема 27. Музика природи (ІІ частина) 
 
Вступ 
 «Музика природи» – так називається наш сьогоднішній урок. Минулого разу ми говорили про особливості весняних та літніх голосів природи. Подорожували з весни у літо, а сьогодні опинимось у Венеції. На човні, тобто, на гондолі. Однак, про все по порядку... 

Літній пейзаж у музиці та в живописі. Відомості про баркаролу 
Плавне гойдання на воді таке ж приємне, як мамина колискова. Люди із задоволенням катаються на човнах. Про це свідчать твори мистецтва. Подивіться на цю картину. Правда, гарний пейзаж? Існує особлива музика, яку виконують під час катання на човні. Ця музика виникла у старовинному місті Венеція. Там замість вулиць водяні канали, тому що місто побудоване на воді. Каналами плавають венеціанські човни – гондоли, які перевозять людей. Водіїв цих човнів називають гондольєрами. 
Під час плавання гондольєри співають особливі пісні – баркароли, тобто, пісні на воді. 
Баркарола – пісня, характер якої нагадує похитування човна на воді 
Ви тільки уявіть: човен хитається, гондольєр співає протяжну пісню, чути мелодійні звуки гітари. Композитор Петро Чайковський створив баркаролу для фортепіано. І ми її сьогодні прослухаємо. Цікаво, що інша назва цього твору – «Червень», отже, це літній музичний пейзаж. 
Під час слухання музики порівняйте настрої літньої природи у творі Петра Чайковського та пейзажі, створені різними художниками на цю тематику. 
Порівняйте настрої літньої природи в музиці та в живописі 

Слухання. П. Чайковський. «Баркарола» («Червень») 


Які настрої літньої природи переважають у творах митців? 

Споглядання та аналіз репродукцій 
А тепер завітаємо до нашої картинної галереї,щоб відчути відмінність в настроях весняних і літніх пейзажів. 
Там, де намальована весна, природа лише прокидається, а де зображене літо – буяє у всій своїй красі. 
Порівняйте колорити та настрої весняного й літнього пейзажів. 
Т. Яблонська. «Пейзаж з човном» 
Н. Прохорова. «Пейзаж» 
Т. Яблонська. «Квітуче дерево», «Стара груша» 
В. Ван Гог. «Персикове дерево» 
В. Непийпиво. «Квітучий сад», «Весняний цвіт» 
О. Шовкуненко. «Повінь. Конча-Заспа» 

А тепер розгляньмо картину. З чим можна порівняти це квітуче дерево? 
Дерева наші під вікном 
Облив хтось молоком. 

Підберіть назву картині. 

Перегляд фрагмента м/ф «Фантазія» 
Посилання ТУТ.
Наше споглядання пейзажів завершилося на картині з квітучим весняним деревом. Це не випадково, адже подібне весняне дерево ми сьогодні виготовимо самі. 
Для створення відповідного весняного настрою пропоную подивитися мультфільм, у якому дівчина-весна під музику композитора Ігора Стравинського пробуджує природу. Цей фантастичний мультфільм створили майстри зі студії Уолта Діснея. 

Практична робота «Чудо-дерево» 


Основним об’єктом нашої творчої композиції буде дерево. 
Погляньте на нього. Воно ще спить, та вже прийшла весна, дерево прокидається, хоче зазеленіти та розквітнути. Наше завдання – допомогти йому! 
Для роботи нам будуть потрібні: клей, ножиці, кольоровий папір, ганчірка. 
Перед тим, як почати виконувати композицію «Чудо-дерево», перегляньте, як слід це робити. 
Щоб виконати завдання, розділіться на три рівні групи. Перша група виготовить квіти й листочки, які прикрасять дерево. І зробить це з кольорового паперу в техніці аплікація з елементами витинання. 
Друга група в техніці аплікація виготовить травичку та квіти, які ростимуть біля дерева. 
Третя група виготовить метеликів і птахів, які літатимуть навколо дерева. 
Використайте техніку витинання з графічним доопрацюванням. 
Тепер, коли всі елементи виготовлені, можна прикрасити нашу композицію. Приклеюємо гофровану травичку та квіти під деревом. 
Дерево прикрашаємо квітами та листочками, виконаними в техніці аплікація з елементами витинання. 
Навколо дерева приклеюємо метеликів та птахів, виконаних у техніці витинання з графічним доопрацюванням. 

Підсумки уроку 
Краса рідної матінки-землі є для нас джерелом великої радості. Та не слід забувати, що і природа чекає від нас вдячного піклування. І травинка, і тваринка, за словами української поетеси Ліни Костенко, сподіваються на нашу любов. 
Тому пам’ятайте: недостатньо любити природу та милуватися нею. Її потрібно ще й оберігати. Своїми малюнками спробуйте достукатися до сердець інших людей, щоб і вони це зрозуміли. 
Організуйте виставку під назвою «Наша матінка-природа», запросіть на неї всіх, кого зустрінете. 

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (29.03.2014)
Переглядів: 7903
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...