Субота
18.05.2024
21:38
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас "Як сопілка флейтою стала"
Тема 9. Як сопілка флейтою стала (І частина)
Мета: познайомити учнів з флейтою; 
продовжувати роботу над  піснею «Ой, заграйте, дударики»; 
ознайомити з творчістю Й.С.Баха, прослухати твір «Жарт»; 
дати поняття «концерт», «соло»; 
розвивати творчі здібності; 
виховувати любов до прекрасного. 


Вступ
Відгадайте загадку.
У лісі вирізана, гладенько витесана.
Співає, заливається, як називається?


Продовження розучування пісні «Ой заграйте, дударики»
У лісі вирізана, гладенько витесана, співає, заливається – це сопілочка.
На минулому уроці ми співали пісню про дудариків, які грали на дудах кленових.
Сьогодні ми пригадаємо веселу пісню „Ой заграйте, дударики”, а потім вивчимо її другий куплет.
Пригадайте, як ми малювали в повітрі мелодичну лінію цього твору!


Караоке. Пісня «Ой заграйте, дударики» СКАЧАТИ
А тепер виконайте пісню „Ой заграйте, дударики” самостійно. Старайтеся бути точними у виконанні. Передайте веселий настрій пісні.
«Ой заграйте, дударики»
Сл. В. Панченка,
муз. А. Філіпенка

Відомості про концерт, соло
Про цілющі властивості пісні відомо вже давно. Коли людині сумно, пісня розрадить і підніме настрій.
Подібні сопілці інструменти – її сестри – є в різних народів. Ніжне звучання сопілочки так сподобалося професійним музикантам, що вони взяли її на велику сцену.
Сопілка навіть може виконувати соло.
Соло – це самостійний виступ одного музиканта чи виконавця.
На великій сцені наша знайома сопілка стала поважною персоною, змінила дерев’яний одяг на металевий і взяла собі нове сценічне ім’я.
Тепер її називають флейтою.
Послухати її ми можемо у складі різних ансамблів та оркестрів.
Прийдеш на концерт і почуєш її неповторний голос.
На концерті музику виконують перед публікою.


Слухання музики. Музична загадка

СКАЧАТИ 1 частина  СКАЧАТИ 2 частина


Зараз для вас прозвучать два твори у виконанні сопілки та флейти.

Спробуйте уявити, хто із хлопчиків, змальованих на картинах, міг би виконати ту чи іншу мелодію. Поясніть вашу думку.
Віталій Кирейко
Опера «Лісова пісня». Награші Лукаша
Йоганн Бах
Сюїта для флейти (фрагмент)

Аналіз прослуханих творів
Ви прослухали два музичних твори. Перший із них – Награші Лукаша з опери „Лісова пісня”. Її написав український композитор Віктор Кирейко.
Другу п’єсу написав всесвітньовідомий німецький композитор Йоганн Себастіан Бах.
Ви помітили, чим відрізняються мелодії, які грають хлопчики?
Яка з мелодій виконана на сопілці, а яка – на флейті?
Яка з мелодій має танцювальний характер, а яка – пісенний?


Підсумки уроку
Що таке соло?
Що таке концерт?
Ми багато встигли! І багато ще зробимо, але вже на наступному уроці.

Тема 9. Як сопілка флейтою стала (ІІ частина)


Вступ
Вірш Марії Пригари.
Знайшли ми в полі гілочку,
Шукали цілий день,
Калинову сопілочку
Зробили для пісень.
І є у нас сопілочка,
Сопілка чарівна:
Усе, що не загадуєш,
Виспівує вона.
Не хоче зупинятися,
Співа собі і край,
Лиш скажеш: «Грай, сопілочко,
Сопілочко, заграй!»


Казка «Як сопілка флейтою стала» СКАЧАТИ


Жила-була маленька Сопілочка. У неї було багато друзів-музикантів: пташки, коники, жабки, бджілки, джмелі. Вони разом грали різні співаночки.
Сопілочка мріяла, що колись стане справжньою артисткою. І от якось її ніжну мелодію почув майстер-музикант. Він запросив Сопілочку до своєї майстерні і почав навчати музичної грамоти. Не забув він і про вишукані манери своєї учениці.
Сопілочка виявилася напрочуд старанною і талано¬витою. Коли вона навчилася виконувати з нот різні складні мелодії, вчитель сказав: "Ось тепер ти справжня артистка і готова виступати на сцені!".
Він одягнув Сопілочку в розкішну срібну сукню. Його струнка й тендітна учениця на першому концерті дуже хвилювалася, особливо коли грала соло. Проте сестрички Скрипочки були поряд і підбадьорювали її. А серйозний Пан Барабан після гучних оплесків звернувся до оркестру: "Напрочуд чарівно звучав сьогодні голос флейти!".
Ось так Сопілочка перетворилася на Чарівну Флейту, голос у неї змінився, а мрія її здійснилася.


Споглядання та аналіз репродукцій
Якщо чогось прагнути і над собою працювати, то можна досягнути своєї мети. Сопілочка мріяла стати артисткою і стала нею.
Лясолько, коли я слухав твою казку, уявляв чарівний світ, в якому жила Сопілочка
От би й мені побачити цю картину!
Художник Михайло Білас зобразив таємничий світ природи, зачарований ніжними звуками сопілочки. На його гобелені сопілкар аж очі заплющив від натхнення, а лісова дівчина замріяно слухає його мелодію. Зверніть увагу, як художник зобразив ліс. Складається враження, що музика причарувала не лише лісову мавку, а й дерева та листочки. А все навколо неначе завмерло, слухаючи мелодію сопілки. Це справжня лісова пісня.
Назва цього гобелена – «Лісова пісня». Погляньте, лінії на ньому такі ж різноманітні, як і награші сопілки.
Опишіть, які види ліній ви бачите на гобелені.
Опишіть колорит гобелена.


Практична робота «Музика Сопілочки»



Спробуйте зобразити за допомогою акварелі та кольорової крейди музику Сопілочки чи Чарівної Флейти. 
Пам’ятайте, що ці роботи ви творите самостійно, тому сміливо змальовуйте будь-які образи, що виникають у вашій уяві. Ви можете створити відповідний настрій на малюнку за допомогою різних ліній та кольорових плям або зобразити сюжет з фігурами та предметами.
Беремо аркуш білого паперу. Восковими олівцями малюємо лінії, які відповідають враженням від музики. Вони можуть бути плавними, заокругленими, загостреними чи ламаними.
Використаємо техніку малювання по вологому паперу. Змочуємо весь аркуш водою за допомогою губки чи пензлика.
Підбираємо кольори, які відповідають нашому уявленню про музичний образ. Заповнюємо всю площину аркуша різними кольоровими плямами. Кольори при цьому зливаються, утворюючи нові відтінки.

Підсумки уроку
Про інші інструменти оркестру ви дізнаєтеся на наступному уроці.

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (14.10.2013)
Переглядів: 8341
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...