Субота
18.05.2024
15:17
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас "Обжинки"
Тема 7. Обжинки (І частина)
Мета: ознайомити дітей з українськими осінніми обрядами; 
розучити українську народну пісню «Вийшли в поле косарі», 
повторити пісню «Ходить гарбуз по городу»; 
дати поняття «розспів складів»; 
виховувати в дітей повагу до людей праці, до рідної землі.


Вступ
Сьогодні ми продовжимо говорити про осінні свята.
На минулому уроці було свято врожаю, а сьогодні що святкуватимемо завершення жнив – обжинки.


Продовження розучування пісні „Ходить гарбуз по городу”
Для початку поспіваємо веселу пісню про велику ягідку – гарбуз! Ми її вчили на минулому уроці.
Спочатку її потрібно пригадати.
Намагайтеся виконувати мелодію виразно і передати різноманітні характери овочів.


Караоке. Пісня „Ходить гарбуз по городу” СКАЧАТИ


А тепер виконайте пісню самостійно. За допомогою вчителя розподіліть між собою ролі овочів і виконайте пісню в ролях.


Відомості про календарно-обрядові пісні
Календарно-обрядові пісні виконують під час обрядів і свят відповідно до народного господарського календаря
Під час збору врожаю виконують пісні, які називають жниварськими (від слова "жнива" - збирання пшениці, ячменю, вівса).
Ми послухаємо українську народну пісню „Вийшли в поле косарі”, яка описує трудовий день під час жнив. Жнива – це гаряча пора, тільки встигай працювати!
Пісня допомагала впоратися з усією роботою.
У давнину зерно збирали не комбайнами, а косами та серпами. Рух косами в пісні «Вийшли в поле косарі» підкреслюють вигуки та акценти.
Акцент – наголос на певних музичних звуках.
Підкресліть акценти плесканням у долоні. Визначте темп та динамічні відтінки пісні

Слухання. Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі» СКАЧАТИ


Слухання. П. Чайковський. «Жнива» СКАЧАТИ
Композитор Петро Чайковський написав інструментальну п’єсу, також присвячену жнивам. Його твір має програму, тому він програмовий. Його назва – „Жнива”.
Прослухайте фортепіанну п’єсу Петра Чайковського і зверніть увагу на акцентований енергійний рух мелодії.


Аналіз прослуханого твору
Які картини виникли у вашій уяві під час слухання музики?
Які характеристики музичних настроїв відповідають настрою п’єси "Жнива»?
Яку палітру кольорів ви б використали для вашої картини «Жнива»?


Підсумки уроку, перехід до другого уроку
Як називають пісні, які виконують під час різних обрядів та свят?
Про обжинки, і про святковий ярмарок – про все поговоримо на наступному уроці.

Тема 7. Обжинки (ІІ частина)


Відомості про обжинки, декоративно-прикладне мистецтво


Обжинки в українців – дуже веселе свято. Після того, як зібрали врожай, на полі залишали кілька невижатих стеблин, клаптик пшениці або жита – так звану "бороду". Згодом її прикрашали кольоровими стрічками й кетягами калини. Біля „бороди” женці звивали останній сніп, який і називали обжинками. Дівчата сплітали віночок з колосочків і польових квітів. 
У селах обов’язково влаштовували осінні ярмарки, які перетво¬рювалися на гомінке святкування з танцями та співами.
На ярмарках продавали не тільки дари полів і ланів, але й безліч різноманітних предметів щоденного вжитку – посуд, одяг, іграшки, інструменти тощо. Так багато предметів побуту, щоб створювати красу і затишок в оселі. Народні майстри намагалися прикрашати свої вироби. Тому залежно від їх таланту і майстерності звичайнісінькі предмети ставали витворами мистецтва. Їх не просто використовували в побуті; вони виконували декоративну роль, тобто прикрашали побут.
Декоративний означає «той, що прикрашає, оздоблює».

Погляньте на витвори декоративно-прикладного мистецтва. Декоративними їх називають тому, що вони прикрашають, а прикладними – бо до них прикладена праця майстрів, їхні вмілі руки. Напевне, в кожного з вас удома є такі чудові предмети.
Пригадайте, які предмети декоративно-прикладного мистецтва є у ваших домівках.

Декоративно-прикладні вироби роблять з дерева, соломки, тканини, глини.
Кераміка – вироби з випаленої глини.
Глина є матеріалом, з якого роблять різні вироби, але лише після обпалення у вогні вони стають керамікою. Вироби з глини потрібно обпалювати, щоб вони стали міцнішими, твердішими, легшими й не «боялися» води, адже глина від води м’якшає, а кераміка – ні.


Практична робота «Свято врожаю в бабусі Катрусі»


Ми створимо композицію "Свято врожаю в бабусі Катрусі".
Наша композиція – це живописний натюрморт з кількох овочів.
Вибираємо формат роботи.
Простим олівцем проводимо лінію, яка розмежовує стіну та стіл.
На палітрі утворюємо потрібний колір для промальовування скатертини. Широким пензликом замальовуємо площину стола.
Малюємо центральний предмет композиції – капустину.
Менший за розміром предмет – помідор. Він теж кулястий. Помідор лежить перед капустиною, тому трохи закриває її. Розводимо потрібний відтінок фарби червоного кольору.
Зверніть увагу, наскільки помідор менший за капустину.
Третій предмет – морквина. Вона має видовжену форму.
Тло натюрморту – стіна.
Серед овочів на композиції є блискучі та матові. На блискучих відбивається світло. Таку світлу пляму називають полиском.


Питання
Що таке кераміка?
Як святкують обжинки?
Які вироби продають на ярмарках?
Чому вироби називають декоративно-прикладними?


Підсумки уроку
Ви сьогодні молодці! На наступному уроці ми підсумуємо все, що вивчили за ці два місяці. Ви побачите і почуєте вже знайомі вам твори та пісні. І не забудьте підготувати виставку всіх ваших робіт осіннього циклу!

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (13.10.2013)
Переглядів: 5439
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...