Субота
18.05.2024
14:25
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас "Падолист"
Тема 5. Падолист (І частина)
Мета: дати поняття «динамічні відтінки»;  
продовжувати розучування пісні «Дощик»; 
розвивати уяву, почуття ритму. вокально-хорові навички; 
виховувати почуття прекрасного.


Вступ
Відгадайте загадку:
То шерехне, то хрусне, то трісне
Килимок під ногами барвистий.


Продовження розучування пісні «Дощик» СКАЧАТИ


Спочатку згадаймо пісню про осінній дощик, яку ми вивчали минулого уроку. Ви не забули чарівні слова легато і стакато, які підказують, що музику потрібно виконувати наспівно або уривчасто?
Ліга – наспівно (легато),
крапочки – уривчасто (стакато)
Варто звертати увагу на ліги та крапочки в нотному тексті.


Караоке. Пісня «Дощик» СКАЧАТИ
Самостійно виконайте пісню «Дощик».
Сл. Н. Кулик,
муз. А. Мігай


Відомості про динаміку музики
Листочки шелестять, немов шепочуть і прагнуть розповісти нам свої таємниці. У тиші осіннього лісу чи парку можна багато почути. Наприклад, гілкопад або падіння каштанів.
Які ще звуки можна виразно почути восени?

Послухаймо, що розповіли осінні листочки композиторові Петру Чайковському.
У п’єсі „Осіння пісня” лунає і тиха розповідь, і стрімкий танок. Під час слухання зауважте, коли мелодія звучить тихо (тобто piano), а коли голосно (тобто forte).
Спробуйте під час слухання відтворити характер музики рухами рук.


Слухання. П. Чайковський. «Осіння пісня» («Жовтень») СКАЧАТИ


Аналіз прослуханого твору
Як динамічні відтінки forte і piano допомогли композиторові передати настрої осені?
Якими кольорами ви б змалювали цю музику: теплими чи холодними?
Поміркуйте, який танок танцювали листочки – повільний вальс чи енергійний козачок


Відомості про імпровізацію, ритм. Творче завдання
Імпровізація – твір, який митці створюють швидко і без особливої підготовки
Пригадайте, що таке ритм, адже саме він організовує звуки за їхньою тривалістю.

Ритм – це чергування елементів твору.
Спробуйте створити власні мелодії до віршів на такий ритм:
Красуня-осінь пісню співає,
Багряне листя золотом сяє.


Підсумки уроку, перехід до другого уроку

Сьогодні ми багато встигли: довчили пісеньку про дощик, дізналися, що таке імпровізація, а також вивчили динамічні відтінки форте і піано, пригадали, що таке ритм. Листочки ми подивимося на наступному уроці. Крім того, навчимося використовувати ритм не лише для співу, а й для створення осінніх композицій.


Тема 5. Падолист (ІІ частина)


Вступ
Як передати осінні враження на картині – і падіння листочків, і віяння вітру, і туман?
Потрібно навчитися цьому в майстрів. Зазирнімо до картинної галереї!


Споглядання та аналіз репродукцій


Розгляньмо осінній пейзаж, помилуймося граційними рухами осені. Ось вона неквапливо йде по землі, обтрушуючи дерева та кущі… Як краще сказати: осінь ходить, блукає, біжить, танцює чи скаче по гаях та лісах? 
Левітан «Золота осінь», 
В.Сюрха "Осінь”

Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
Якого настрою надає пейзажу золотий осінній листопад?
Яка палітра кольорів на картині: тепла чи холодна?
З чим можна порівняти картину: зі звучанням одного інструмента чи оркестру?


Перегляд фрагмента м/ф «Фантазія» Перегляд фрагменту з 9.40 – 12.09 хв.  
Художники-мультиплікатори студії Уолта Діснея поєднали образи осені зі знаменитим Вальсом квітів Петра Чайковського.
Під час перегляду зверніть увагу на те, як легко злітає листя з дерев. Воно плавно гойдається в повітрі від найменшого подиху вітру.
Зауважте, як саме переданий рух листя та вітру в епізоді; які в ньому настрій і колорит.
З чим ви можете порівняти листочки, що спадають з дерев?
Спробуйте підібрати дієслова, що влучно передають характер їх руху. Наприклад: кружляють, в’ються, падають…


Розповідь осіннього листочка. Бесіда за темою уроку
Розповідь осіннього листочка
Колись я був живим різнокольоровим красунчиком, висів на дереві і радів сонечку, виблискуючи в його сяйві. Якось восени різкий подих вітру підхопив мене, зірвав із моєї гілочки, і я полетів. Мені подобалося літати, уявляючи себе то метеликом, то пташкою. Довго я кружляв, та враз – упав на землю і засмутився, бо відчув, що втрачаю свою красу. Аж раптом чиїсь дбайливі руки підхопили мене... То був художник. Із різнобарвних сухих листочків він створив прекрасну композицію. Так у мене і моїх друзів-листочків розпочалося нове життя – мистецьке.

Осінь, осінь... Лист жовтіє,
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.

Листочки закладають у книжки, щоб вони стали рівнесенькими і з них було зручно зробити декоративну композицію.
Композиція – це побудова художнього твору, а декоративний – це той, що прикрашає, оздоблює.
Отже, ми створимо художні твори, які прикрасять наші оселі.

Ви вже знаєте, що ритм – це чергування елементів твору. Коли ви будете використовувати листочки, різні за розміром і формою, це і стане ритмом вашої роботи.
Візерунок, утворений ритмічним чергуванням елементів, називають орнаментом. Візерунок, що має вільну композицію, називають декоративним.


Практична робота «Осінні листочки»


Приготуйте різні за розміром засушені листочки, клей і аркуш-основу. 
Будьте охайними та уважними, не поспішайте. Перш ніж починати роботу з клеєм, елементи композиції необхідно розкласти на аркуші паперу і лише потім – приклеювати. Слід бути обережними, щоб не переклеювати елементи, адже вони можуть пошкодитися.
Розкладіть листочки за розміром. Створіть ритмічні візерунки з осіннього листя. Наприклад, такий: 4 великих і 2 маленьких листочки або 2 великих і 4 маленьких. Дуже важливо, щоб обраний елемент повторювався декілька разів у певному порядку.
Закріпіть листочки на аркуші за допомогою клею. Ви створили композицію-орнамент.
Тепер створимо довільну декоративну композицію. Розкладіть листочки за розміром, кольором і формою та уважно розгляньте. Намагайтеся побачити в них елементи ваших майбутніх творів: голову чи крильця птаха, силуети дерев, кущів чи хмаринок тощо.
Розкладіть деталі вашої композиції відповідно задуму, але не приклеюйте відразу.
Акуратно приклейте листочки до аркуша-основи. Якщо якихось елементів бракує, можна їх домалювати.


Підсумки уроку
Сьогодні ви гарно попрацювали на уроці. Навчилися використовувати ритм у зображенні та створювати декоративні композиції, і виготовили чудові роботи, які прикрасять шкільну виставку.

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (12.10.2013)
Переглядів: 4040
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...