Субота
18.05.2024
12:06
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас "Ритми осіннього дощу"


Тема 4. Ритми осіннього дощу (І частина) 
Мета: дати поняття «музичний ритм»; 
розучити нову пісню «Дощик»; 
розвивати уяву, мовленнєву діяльність. вокально-хорові навички.



Вступ
Навіщо потрібен дощ? Що він нам несе?

Ходить дощик у таночку,
По травиці стриб та стриб.
Там, де тупне, з-під листочка
Виростає мокрий гриб.
Чому осінь часто називають вередливою та плаксивою?
Що нагадують вам хмари восени?


Відомості про музичний ритм
Натягну я капелюха на вуха,
Помандрую дощика слухать.
Довше, любий дощику, подощи.
Мені твоя пісенька до душі.
У цьому віршику дощик танцював, а у попередньому – співав. Отже, і в його пісні, і в таночку є музичний ритм.
Ритм організовує звуки в музиці. Коли ви відчуваєте ритм, розрізняєте важкі й легкі долі, вам зручно танцювати чи деламувати вірші. Ритм, ніби цокання невидимого годинника, супроводжує різні життєві явища. Ритмічно змінюються пори року, день і ніч. Ритмічно працює наше серце і дихаємо ми теж ритмічно.
Пульси та метри музичні
Рахують всі звуки ритмічно.
„Тік-так” і знову „тік-так” –
Із ноток будують такт.


Перегляд фрагмента м/ф «Піннокіо» ДИВИМОСЬ ФРАГМЕНТ 9.41-10.16 хв
Можна довго розповідати про музичний ритм, але набагато краще його почути. Наприклад, у годинниковій майстерні.
До вашої уваги фрагмент з мультфільму про Піннокіо.


Слухання. В. Косенко. „Дощик” СКАЧАТИ
Власний ритм має кожний дощик: і осінній, і весняний, і будь-який інший. Композиторський слух уловлює безліч відтінків настрою у звичайному шумі дощу. Послухаймо, як стукають краплинки у п’єсі Віктора Косенка «Дощик»!
Який характер у цього дощика – сумний чи бадьорий?


Аналіз прослуханого твору
В якому регістрі прозвучала музика?
На якому музичному інструменті виконали п’єсу?
Чи завжди музика дощу звучала однаково? Коли дощик співав задумливу пісеньку, а коли весело танцював?


Творче завдання
Створіть маленьку казочку про цей жвавий дощик і розкажіть її під музику п’єси.
Віктор Косенко
„Дощик”


Демонстрація пісні «Дощик» СКАЧАТИ
Сьогодні ми познайомимося з пісенькою про зайчика, який під дощем, весь мокрий, несе своїм діткам гостинці. Послухайте, який настрій і ритм у дощика.
Поміркуйте, якими кольорами ви б намалювали цю пісеньку: теплими чи холодними.
Чи можна назвати її музичним пейзажем?
«Дощик»
Сл. Н. Кулик,
муз. А. Мігай


Розучування пісні «Дощик»
Знайдіть у нотах ліги і крапочки над і під нотами
Погляньмо на нотний стан і знайдемо в нотах ліги і крапочки над і під нотами.
Ліга показує, що пісню потрібно виконувати наспівно – легато.
Крапочки підказують нам, що пісню потрібно виконувати уривчасто, стакато.
Ліга – вказівка наспівно (легато),
крапочки – грається дощик в стакато.
Легато і стакато – це нотні позначки, які підказують, як виконувати музику.


Перегляд фрагмента м/ф „Бембі” ДИВИМОСЬ ФРАГМЕНТ  15,15-18,27 хв
Подивіться фрагмент знаменитого мультфільму „Бембі.” Епізод змальовує сцену зливи в лісі із завиванням вітру, громом і дощовими струмочками.


Підсумки уроку, перехід до другого уроку

Сьогодні на нашому дощовому уроці ми дізналися про ритм та штрихи в музиці, про чарівні слова легато і стакато.


Тема 4. Ритми осіннього дощу (ІІ частина)


Вступ
Звідки беруться краплинки на небі і куди вони зникають після дощу?


Розповідь про мандрівні краплинки. Відомості про штрихи
Жили собі краплинки, які дуже любили мандрувати. Навесні вони танцювали, бігли струмочками до річки. Літом уранішніми росинками звисали з листочків і квітів. Коли пригрівало сонечко, паринкою линули в небо.
Восени краплинки збиралися у величезні сірі хмари. Холодний вітер гнав їх по небу. Краплинки падали на землю осінніми сльозами. "Кап-кап-кап", - співали вони сумну пісеньку.
Ви звернули увагу на те, що для ілюстрації мандрівок краплинок ми використали багато видів ліній – плавних, ламаних і навіть колючих?
Як ви думаєте, якою лінією зручно малювати дощик?

Дощик зручно зображати штрихами – лініями, які виконують одним рухом руки.
Досить часто різні види мистецтв користуються однаковими зручними словами – термінами.
Художники використовують штрихи, щоб передати в картині рух (вітер, дощ чи мерехтіння листочків) або нерухомість і спокій. Відповідно ці штрихи будуть різними.
Спробуймо самі розрізнити їх на картинах з нашої галереї.


Споглядання та аналіз репродукцій


Погляньте, якими штрихами професійні художники змальовують рух в осінній природі. Опишіть словами стан природи в пейзажах. 
І. Левітан. «Буря», М. Ромадін. «Осінній дощ», Ци Бай Ши. «Великий вітер», «Вітер»

Пантомімою передайте рух на картині.
Ви вже розглянули на картинах різні лінії, а тепер передайте їх рухами свого тіла та рук. Хтось зобразить вітер, хтось – дорогу, а хтось виконає роль дерева.
А загалом у нас вийде жива картина!


Практична робота «Дощовий пейзаж»


Роботу над пейзажем починаємо з лінії горизонту. 
Заповнюємо аркуш кольоровими плямами. Один колір вписуємо в інший, але змішуємо їх не повністю.
Доповнюємо композицію необхідними деталями. Гори, будинки та стовбури дерев розташуйте довільно. Вони можуть перекривати один одного.
Зображаємо темну дощову хмару: змішуємо різні кольори, додаючи чорний.
Пам’ятайте, що чорна фарба – це сажа, здатна поглинути будь-який колір, якщо її забагато набрати на пензлик.
Ось темні хмари майже закрили сонечко. Пронизлива блискавка, наче стріла, розітнула простір неба колючою лінією.
Ось на землю пролився дощ. Малюємо його білою фарбою стрімкими косими лініями.
Доповнюємо композицію необхідними деталями.


Підсумки уроку
Як швидко минув урок! Це тому, що творити – надзвичайне задоволення. Сьогодні ми дізналася, що штрихи бувають не лише в музиці, а й на малюнках.

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (12.10.2013)
Переглядів: 9350
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...