Субота
18.05.2024
23:21
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 2 клас "Троїсті музики"
Тема 8. Троїсті музики (І частина)
Мета: дати поняття «троїсті музики», 
навчити розрізняти звучання сопілки, скрипки, цимбалів; 
розвивати інтонаційний слух, почуття ритму; 
виховувати в дітей почуття патріотизму, любові до української музики.


Вступ


Про який музичний інструмент ідеться: «Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає».


Демонстрація пісні «Ой заграйте, дударики» СКАЧАТИ
Загадка була про сопілочку.
Українці дуже люблять цей ніжний музичний інструмент, тому склали про сопілочку багато пісень. Сьогодні ми прослухаємо і почнемо розучувати одну з них «Ой заграйте, дударики».
Інша назва сопілки – дудочка. Звідси і слово дударики.
Послухайте пісню і визначте її характер (танцювальний чи наспівний), а також настрій.
Сл. В. Панченка,
муз. А. Філіпенка


Розучування пісні «Ой заграйте, дударики»
А тепер поспіваємо. Намагайтеся передати веселий настрій пісні «Ой заграйте, дударики». Під час виконання спробуйте намалювати в повітрі мелодичну лінію – стрибки, плавний рух донизу чи вгору.


Відомості про українські інструменти, троїстих музик
У місті Москва є музей, в якому зібрані інструменти народів світу. Кожний народ має свої музичні інструменти.
Французи, наприклад, дуже люблять акордеон, а іспанці – гітару.
Пригадайте, які українські музичні інструменти ви знаєте.

Сопілка, скрипка, бандура, бубон – це українські музичні інструменти У карпатському краї грають також на цимбалах та трембіті.
Сопілку роблять з дерева; сопілка має декілька дірочок, від яких залежить висота звуку.
Сопілка і трембіта дуже різняться за розмірами й регістром звуку, однак грають на них схоже, видихаючи повітря в тіло інструментів. Отже, вони є родичами.
Що ви знаєте про скрипку, бандуру та цимбали?

Скрипка, бандура і цимбали – інструменти зі струнами, але грають на них по-різному: на скрипці – смичком, на бандурі – пальцями, а на цимбалах – паличками. До речі, це споріднює цимбали з ударними інструментами.

Гуцули склали легенду про троїстих музик. Три легені – скрипаль, цимбаліст і сопілкар – закохалися в одну дівчину. Вибираючи собі нареченого, красуня запропонувала їм прилюдно змагатися у грі: чиє виконання визнають найліпшим – за того вийде заміж.
Кожен із парубків грав на своєму інструменті найулюбленішу мелодію. Та виконання було таким майстерним, що жоден не одержав переваги. Тоді дівчина звеліла їм грати одну й ту саму пісню, але й цього разу надзвичайно важко було виявити найкращого…
Залишилося останнє: грати легеням разом. Та від сумісної гри народилася нечувана досі чарівна музика і народ вирішив – не слід розлучати легенів.
З тієї пори музики грали не поодинці, а втрьох (тобто в ансамблі). Тому в народі їх назвали «троїстими музиками».


Ансамбль – це група музикантів, які виконують музику разом.


Слухання. Троїсті музики СКАЧАТИ
Зараз ми послухаємо ансамбль музичних інструментів, який у народі називають троїстими музиками.
Постарайтеся упізнати голоси окремих інструментів.


Аналіз прослуханого твору
Які з цих музичних інструментів ви почули?
В якому регістрі грали сопілка та скрипка – високому чи низькому?


Творче завдання, інсценізація
Спробуйте себе в ролі композитора. Вам потрібно буде створити мелодії на заданий текст і виконати їх у ролях. Перед тим прочитайте тексти розспівок.

Я маленька дівонька, як у полі квітонька,
На скрипочці граю, пісеньку співаю.

Я маленький хлопчик, виліз на стовпчик,
На дудочці граю, всіх вас забавляю.

Створіть мелодії на задані тексти і виконайте їх у ролях. Під час виконання зобразіть гру на відповідних музичних інструментах.


Підсумки уроку

Поміркуйте на перерві, що це за музичний інструмент: "Лежить – мовчить, торкни – дзижчить, візьми в руки – скиглить”.


Тема 8. Троїсті музики (ІІ частина)


Вступ
Лежить – мовчить, торкни – дзижчить, візьми в руки – скиглить. Це скрипочка.


Аналіз творів мистецтва



СКАЧАТИ ТАНОК Уявіть себе на веселому гуцульському святі. Веселий танок, який зараз прозвучить, ви вже знаєте. Упізнайте танок і назвіть музичні інструменти, які його виконують. Можливо, ви знайдете їх на малюнку? 

Уважно роздивіться ілюстрацію. Опишіть, що на ній відбувається.
Не забудьте додати до свого опису палітру картини, розташування музикантів і деталей кімнати. Поміркуйте, які кольори пасували би звучанню українських народних інструментів – сопілки, скрипки та цимбалів.


Відомості про орнамент



Ансамблі є не лише в музиці, а й у малюванні. У художників він по-іншому називається. Уявіть, що кожен музичний інструмент – це якась геометрична фігура. Наприклад, цимбали – прямокутник, бубон – коло, а флейта – рисочка.
Якщо ми будемо ритмічно повторювати прямокутник, коло і рисочку на малюнку, наче це грають музичні інструменти, то отримаємо візерунок – орнамент.
Орнамент – це візерунок, побудований на ритмічному повторенні елементів.

Ансамблі бувають різними. Так само й орнаменти. Скільки існує на світі народів, стільки і неповторних орнаментів. Їх легко розрізнити: геометричний орнамент, рослинний, змішаний.
Геометричний орнамент створюють за допомогою різних фігур – рисочок, трикутників, кружечків, квадратиків та інших.
Рослинний орнамент малюють за допомогою різних квітів, гілочок та листочків.
Змішаний орнамент може поєднувати геометричні та рослинні елементи.

Роздивіться орнаменти і визначте, чим вони відмінні і чим подібні.
Поміркуйте, які предмети побуту можна прикрасити таким орнаментом.

Чаклун для свого ремесла
Два килими зіткав
Один для чаклування зла,
Інший для добрих справ.
(Т. Лопатникова )

Які кольори підібрав чаклун для килимів?
Опишіть ваші враження від сприйняття цих чарівних орнаментів.


Практична робота «Орнамент для троїстих музик»
Сьогодні ми будемо малювати орнамент, але не зовсім звичайний. Ми прикрасимо інструменти троїстих музик. Тільки не справжні, а паперові.
Прикрасьмо орнаментом флейту та цимбали.
Беремо аркуш білого паперу. Обводимо простим олівцем шаблони музичних інструментів.
Для оздоблення цимбал доцільно використати орнамент у колі, а для флейти – у смузі.
Цимбали прикрашаємо рослинним орнаментом. Зеленою фарбою кінчиком пензлика малюємо коло навколо отвору цимбал.
Крапочками жовтого кольору малюємо серединки квітів.
Пелюстки та листочки виконуємо в техніці примакування.
Доповнюємо орнамент стеблинками.
Для оздоблення флейти обираємо геометричний орнамент. Усю довжину зображення флейти ділимо на однакові проміжки.
Отримані квадрати ділимо навпіл на два трикутники.
Зафарбовуємо трикутники та прикрашаємо їх крапочками різних кольорів.


Питання
Як називають гурт музикантів, які разом виконують музику?
Як називають візерунок, побудований на ритмічному повторенні елементів?
Які є види орнаментів?


Підсумки уроку
Ваші нові знання та навички ви зможете використати і поза школою. Розкажіть батькам історію про троїстих музик, заспівайте пісню про дудариків! Зробіть закладку із орнаментом у подарунок дорогій людині.

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (14.10.2013)
Переглядів: 12325
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...