Неділя
05.05.2024
16:55
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 3 клас. Діалог музики та живопису

Тема 20. Діалог музики та живопису (I частина)
Вступ 
Між музичним мистецтвом і образотворчим постійно відбувається діалог. Музика та живопис завжди знаходять спільні теми. Обидва ці види мистецтва можуть розповісти про людину, її почуття, оточуючий світ, відтворити реальні та фантастичні образи. 
Спів із нот 
Назвіть ноти в ритмі, просольфеджуйте. 
Заспівайте поспівку зі словами. 
Продовження розучування „Пісеньки короля фарб” 
Пам’ятаєте живописний образ короля фарб? Це образ ще й музичний, тому що про нього ми дізналися з пісні. Він унікальний, оскільки поєднує в собі музику і живопис. 
Караоке. „Пісенька короля фарб” 
Сл. О. Саніна, 
муз. О. Флярковського 
Розповідь про М. Чюрльоніса. Аналіз репродукцій 
По-справжньому поєднати живопис і музику вдається небагатьом митцям. Мікалоюс Чюрльоніс – один із найвідоміших у світі художників-музикантів. Його творчість – це своєрідний діалог між зором і слухом. Коли дивишся на картини Чюрльоніса, виникає відчуття, ніби лунає музика. Музика добра і світла, яка перемагає темні сили, або гармонія космосу, яку можна лише уявити. На картинах цього художника навіть природа звучить: дерева, скелі, зірки ніби перетворюються на фантастичних істот. 
Які почуття викликає у вас живописна композиція про короля і дитину? 
Уявіть себе на місці героя картини. Про що б ви хотіли запитати старого мудрого короля? 
Розповідь про картини М. Чюрльоніса. Відомості про прелюд 
У колекції Мікалоюса Чюрльоніса є картини, назви яких безпосередньо стосуються музики, наприклад: «Соната», «Прелюд», «Фуга». У цих картинах художник не зображає щось предметне, а передає особливості розвитку певних музичних жанрів. 
Послухайте музичні твори Чюрльоніса та порівняйте їх з його картинами. 
Прелюдія – це невелика інструментальна п'єса, що передає певний настрій, емоційний стан. 
Слухання. М. Чюрльоніс. Прелюд 
Споглядання. М. Чюрльоніс. «Прелюд»
 
Який емоційний стан передала музика? 
Подивіться на картину Мікалоюса Чюрльоніса «Прелюд» і розкажіть про вершника, який захищає місто від злих сил. 
Споглядання. М. Чюрльоніс. «Фуга» 
У картині «Фуга» автор передає особливості розвитку незвичайного музичного жанру – фуги. Подивіться, як цікаво художник розташував ялинки: ті, що ближче – чіткіші, а ті, що далі – наче в тумані. Образ ялинки – це тема, яка розвивається в різних голосах, подібно до фуги, а на картині це передається завдяки передньому та задньому планам. Саме тому цей твір так і називається. 
Фуга – це поліфонічний музичний твір, в якому одна тема звучить у різних голосах по черзі. 
Слухання. М. Чюрльоніс. Фуга 
Послухайте музичну фугу Мікалоюса Чюрльоніса та порівняйте її з картиною. 
Що спільного й відмінного між живописною та музичною фугами? 
Питання 
Як ви розумієте діалог між музикою та живописом? 
Як називають невелику інструментальну п'єсу, що передає певний настрій, емоційний стан? 
Як називають поліфонічний музичний твір, в якому одна тема звучить у різних голосах по черзі? 
Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
Мікалоюс Чюрльоніс, як композитор і художник, намагався викликати споріднені враження від музичних і живописних образів. І в нього це вийшло! Музика його картин – це дивовижна гра ритмів, плавних ліній і стриманих кольорів. Діалог музики та живопису може тривати нескінченно. Продовжимо його після перерви.

Тема 20. Діалог музики та живопису (IІ частина)
Вступ 

Навіть на екрані ми спостерігаємо діалог музики та живопису. Візуальні картинки супроводжуються фоновою музикою і навпаки. 
Перегляд фрагмента м/ф «Фантазія» 
В уже відомому вам американському мультфільмі «Фантазія» художники-мультиплікатори спробували до музики різних композиторів додати відповідний зоровий ряд. Ми можемо подивитись на результати їхньої роботи, переглянувши фрагмент з мультфільму. За основу цього епізоду автори взяли музику видатного німецького композитора Йоганна Себастіана Баха. 
Аналіз переглянутого фрагмента 
Мультфільм повністю відображає всю красу і чарівність твору Йоганна Себастіана Баха. 
Чи відповідає зоровий ряд музиці? 
Споглядання та аналіз репродукції 
Ми знову звернемося до творчості Мікалоюса Чюрльоніса. Погляньте на фрагмент його картини «Соната зірок». У ній автор передає всю гармонію руху зірок. Так і хочеться поринути в безкрайній космос, блукати між зорями та відчувати галактичний спокій. 
Спробуйте розповісти про зоряні фантазії Мікалоюса Чюрльоніса. 
Коли дивишся на картину «Соната зірок», в душі починає бриніти чарівна музика. Це, напевне, і є діалог між музикою та живописом. 
Практична робота «Космічна мандрівка» 
Уявіть себе космонавтами. Ви подорожуєте Галактикою, позаду вас мільярди кілометрів від дому, а попереду – невідомі світи. Ось сузір’я Водолія, Велика Ведмедиця, вдалині видніється Марс. У своїх роботах ви можете зобразити також планету, на яку висадився ваш уявний екіпаж. Обов’язково згадайте, яка вона: жовтогаряча, червона чи, можливо, зелена. Крім пейзажу, зобразіть себе і своїх друзів у скафандрах. Можливо, на тій планеті є мешканці, тому можна написати і їх. Отож, розпочнемо... 
Обираємо аркуш кольорового паперу, який за нашим задумом доповнить враження від мандрівки. 
Утворюємо на палітрі колір зірок: змішуємо білило з жовтою, оранжевою або блакитною фарбою. 
Космічний простір виконуємо в техніці набризку. Беремо гребінець і використану зубну щітку. 
Набираємо потрібний колір на щітку і розтираємо його на гребінці, тримаючи гребінець над аркушем кольорового паперу. Бризки падатимуть на кольорове тло нашої композиції й утворюватимуть міріади світил у космічному просторі. 
Пензлем і гуашшю створюємо пейзаж – великі планети та космічний корабель. 
Космонавти – композиційний центр нашої картини. Варто дібрати колір, який це підкреслить. Найзручніше фігурки космонавтів малювати пальцем. 
Дрібні деталі композиції пишемо тонким пензлем. 
Питання 
Як художники можуть утілювати музичні образи? 
Спробуйте пояснити, що таке музичний живопис і живописна музика. 
Підсумки уроку 
Сьогодні ми здійснили космічну мандрівку.
 

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (18.01.2015)
Переглядів: 4665
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...