Субота
18.05.2024
23:21
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 3 клас. Казка на оперній сцені.

Тема 6. Казка на оперній сцені (I частина)
 
Вступ 
Терпсихора, грецька муза, покровителька театрального мистецтва, передала всім вітання і запросила нас до театру опери та балету. І там теж живуть казки та їх герої. 
Але спочатку ми пригадаємо, що називають оперою. 
Відомості про оперу, лібрето 
Опера – це вистава, в якій поєднані література, музика, драматична дія та образотворче мистецтво. 
Виникла вона в Італії майже 400 років тому. 
Опера схожа на балет. Оперна вистава теж не може обійтися без літератури: пишуть літературне лібрето – зміст, словесний текст опери, потрібні декорації та костюми, які розробляють художники, так само необхідний симфонічний оркестр для відтворення музики опери. Але персонажі опери не розмовляють, а співають. 
Головні герої співають арії та аріозо, в яких виражають свої думки й почуття. 
Арія – у перекладі з італійської мови "пісня". В опері її виконує співак у супроводі оркестру. Аріозо – це маленька арія. 
А якщо дійові особи опери заспівають разом, тоді утвориться ансамбль. Двоє виконавців складають дует, троє – тріо, четверо –квартет. 
А якщо заспівають усі герої опери, тоді звучатиме хор. 
Слухання. М. Римський-Корсаков. Опера "Казка про царя Салтана". III дія. Арія Царівни Лебеді 


Сьогодні ми потрапимо в оперу-казку, яку створив російський композитор Микола Римський-Корсаков. Його називають композитором-чарівником, адже він написав багато творів на казкові сюжети. 
Про славетного співака-гусляра Садко, царівну небаченої краси, співучого Леля та Снігуроньку, підступного Кощія Безсмертного, а також про славлену казкарку Шахеразаду, якій було відомо понад тисячу казок! 
Послухайте арію Царівни Лебеді з опери «Казка про царя Салтана». 
Під час слухання спробуйте уявити Царівну Лебідь. 
Аналіз прослуханого твору 
Якою ви уявили Царівну Лебідь, її думки й почуття? 
Порівняйте музичний портрет Царівни з картиною М. Врубеля «Царівна Лебідь» 
Перегляд фрагментів х/ф «Казка про царя Салтана» 

Порівняйте музику, що характеризує Білочку, богатирів, Царівну Лебідь. 
Спів із нот 
Проплескайте ритмічний рисунок, називаючи тривалості звуків «та» або «ті-ті». 
Визначте ноти за висотою, назвіть їх у ритмі, просольфеджуйте. 
Тепер прочитайте текст поспівки. 
А потім проспівайте її зі словами. Зверніть увагу на динамічні відтінки. 
Продовження розучування пісні „Золотий ключик”  Скачати можна ТУТ.
На минулому уроці ми вивчали пісню «Казка світами мандрує». 
Пригадайте та проспівайте її! 
Караоке. Пісня „Золотий ключик” 
Сл. П. Висоцького, 
муз. Л. Маркелова 
Питання 
Що таке опера? 
Яке значення має арія в опері? 
Якого російського композитора називають чарівником? 
Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
Оперна музика допоможе нам і на наступному уроці у малюванні! Зустрінемося після перерви!

Тема 6. Казка на оперній сцені (IІ частина)
 
Вступ 
Сьогодні ми поговоримо про оркестр. Без нього не може обійтися жодна опера. Він виконує увертюру – вступ до опери. 
Оркестру доручають також симфонічні антракти, що змальовують яскраві картини. Сьогодні оперна музика допоможе нам уявити пейзаж. Але спочатку ми порівняємо поетичні та живописні картини. 
Відомості про марини, мариністів 
Здогадайтеся, чия це поезія: 
Вітер віє в синім морі, 
І кораблик на просторі 
Лине в хвилях, як на крилах, 
На розгорнутих вітрилах. 
Мимо острова Буяна 
В царство славного Салтана. 
Так російський поет Олександр Пушкін поетично змалював морський пейзаж. До речі, художники називають такий пейзаж мариною. 
Марина – картина, що зображує морський пейзаж 
Художників, які малюють морські пейзажі, називають мариністами. 
Споглядання та аналіз репродукцій. Творче завдання 


Один із найвідоміших мариністів – Іван Айвазовський. Він народився і жив у Феодосії, все життя писав морські пейзажі, а кілька творів присвятив мальовничій природі України. Розгляньмо кілька його картин! 
Які почуття охоплюють вас, коли ви бачите марини І. Айвазовського? 
Підберіть слова, що характеризують стан і настрій моря: бурхливе, лагідне, спокійне, схвильоване, грайливе, грізне, жахливе 
Слухання. М. Римський-Корсаков. Опера «Казка про царя Салтана». ІІ дія. Вступ 
Як композитор створив музику моря? Які тембри інструментів використав? 
Перегляд фрагмента м/ф «Казка про царя Салтана» 

Чудова музика! Відразу пригадується мультфільм «Казка про царя Салтана». Це тому, що музична марина Римського-Корсакова є органічною частиною опери! Перегляньмо фрагмент мультфільму. 
Практична робота «Морський пейзаж» 


Завдання сьогоднішнього уроку: передати морські простори, тобто створити морський пейзаж за допомогою кольору і фарби. 
Нюанс – це плавний, ніжний перехід від одного кольору чи тону до іншого. 
Аркуш паперу розташовуємо по горизонталі, адже ми зображаємо велику частину Чорноморського простору біля Кримських гір. 
Простим олівцем проводимо лінію горизонту – майже за будь-якої погоди ми бачимо, де вода межує з небом. 
Коли ми спостерігаємо за морем з берега, то часто бачимо частину морського узбережжя. Провівши допоміжну лінію-дугу, яка позначить форму узбережжя, промальовуємо спочатку ближню гору. Вона велика, масивна. 
Малюємо гори, що розташовані на віддалі. Це менші, ніж найближча гора, силуети. Кожна з таких гір розташована далі, тому на аркуші вода омиватиме їх підніжжя вище. 
На передньому плані нашого пейзажу ми не малюватимемо нічого, адже, спостерігаючи за морем з висоти скелі, ми не побачимо лінії берега біля нас. 
Починаємо працювати гуашшю. У пейзажі ми зображаємо літній день на морі. Небо літньої днини блакитне. Близько над нами воно має насиченіші, темніші кольори, а чим далі від нас, тим світліші. Поступово додаючи білу фарбу до блакитної, отримаємо плавне посвітління кольору неба в нашій роботі – нюанс. 
Біля самої лінії горизонту небо може мати жовтий відтінок. Це ознака літньої спеки. Кладемо жовтуваті світлі мазки біля лінії горизонту. 
Вода завжди трохи темніша, ніж небо. Тому писати море ми будемо, починаючи від лінії горизонту. Колір води в Чорному морі змінюється залежно від погоди, але в нашому випадку за умов сонячної днини вода синьо-зелена, бірюзова, з фіолетовими відтінками, що їх надають темні водорості на глибині. 
На передньому плані роботи вода насичена. Передаємо легкі хвилі-мазки, які дивують багатством барв морської глибини. 
Силуети гір чи скель прописуємо, починаючи із заднього плану роботи. Найдальші мають блакитний колір, ледь помітний на тлі неба. 
Поступово гори темніють і змінюють відтінки на синьо-фіолетовий, фіолетово-коричневий, коричнево-зелений чи зовсім зелений. 
Залишилося прописати дрібні елементи пейзажу. Кінчиком пензля білилом на передньому плані прописуємо гребінчики хвиль чи морську піну. 
На середньому чи на задньому планах можемо написати судно. Зважаємо, що воно дуже далеко, тому силует корабля маленький. 
Біля підніжжя найближчої гори прописуємо каміння чи дерева. 
Питання 
Як художники називають морський пейзаж? 
Кого називають мариністами? 
Який композитор є автором опери «Казка про царя Салтана»? 
Підсумки уроку 
Тепер усіх нас можна назвати мариністами! Намалювати справжнє море не так і легко! Наприклад, Іван Айвазовський працював над кожною картиною місяці і навіть роки!

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (05.10.2014)
Переглядів: 5258
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...