Неділя
19.05.2024
00:04
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 3 клас. Легендарні митці

Тема 9. Легендарні митці (I частина)
 
Вступ 
На минулому уроці ми познайомилися з міфічними героями, а сьогодні дізнаємося щось цікавеньке про героїв легенд. Незвичайними подіями та нерозгаданими таємницями сповнені народні легенди. Вони, як і міфи, оповиті казковістю та вигадкою. 
У міфах найчастіше йдеться про богів, уявних або обожнених героїв, а в легендах – про людей особливої долі. Саме про це ми й поговоримо сьогодні на уроці! 
Легенда про Україну-дівчину 
„Покажіть мені народ, у якого би було більше пісень”, – сказав Микола Гоголь про український народ та українську пісню. Послухайте легенду. 
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи обрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, діти Польщі одержали здатність до торгівлі, італійці дістали хист до музики… 
Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів віночок із червоної калини. 
Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь. 
Я – Україна, я плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з народу, у своїй хаті немає правди й волі. 
Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я вже всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю? 
Дівчина хотіла йти, та Господь Бог підняв правицю і зупинив її. 
Є в мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня. 
Узяла дівчина-Україна подарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям та вірою понесла пісню в народ. 
Живе пісня – живе Україна. 
Спів із нот 
Назвіть ноти в ритмі, просольфеджуйте. 
Проспівайте поспівку зі словами. 
Демонстрація пісні „Україно-дівчино” 
Сл. М. Бути, 
муз. М. Мельника 
Розучування пісні «Україно-дівчино» 
Прочитайте текст першого куплету, розучіть мелодію пісні, слідкуючи за мелодичною лінією. 
Розповідь про Н. Паганіні 
Віртуозом називають людину, яка майстерно й технічно виконує музику. 
Злі люди, сповнені заздрощів до слави скрипаля, перед концертом непомітно підпилювали струни на його скрипці. Під час гри на сцені вони по черзі починали рватися, однак музикант продовжував грати, не зупиняючись. Як свідчить легенда, навіть і на одній струні скрипаль так прекрасно й майстерно виконував музику, що слухачам здавалося, ніби грає оркестр. 
Це відомий скрипаль-віртуоз Ніколо Паганіні! Його ім'я ще за життя було оповите легендами. 
Оскільки він майстерно грав, то й музику писав технічно дуже складну. 
Слухання. Н. Паганіні. Каприс № 24 
Каприс – віртуозна п'єса капризного, примхливого характеру 
Аналіз прослуханого твору. Творче завдання 
Доберіть слова для визначення характеру теми капрису: примхлива, лагідна, вибаглива, спокійна, химерна, капризна, повільна 
Створіть легенду про Каприс № 24 Ніколо Паганіні 
Питання 
Яких легендарних митців ви знаєте? 
Як поєднані вигадка та реальність у легендах? 
Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
Сьогодні ми створювали легенди у класі разом з учнями. Тепер можна послухати народні українські легенди. Побачимося після перерви!

Тема 9. Легендарні митці (II частина)
 
Вступ 
Сьогодні говоримо ми знайомимося з легендами про митців, у яких змальовані незвичайні події їх життя та творчості. 
Відомості про Марусю Чурай. Аналіз репродукцій 
Маруся Чурай – так звали українську народну співачку з Полтавщини. Її життя оповите легендами, напевне, тому, що в дівчини було добре серце і палка поетична душа. Пісні Марусі Чурай ширилися по всій Україні. Співав їх народ, складав легенди про її життя та нещасливе кохання до козака Гриця. Цілих три століття пісні дівчини з легенди лунають над нашою землею. 
Розгляньте скульптурний портрет Марусі Чурай і вслухайтесь у слова народної пісні: 
На городі верба рясна... 
Там стояла дівка красна. 
Хорошая та вродливая, 
Її доля нещасливая. 
Які образи виникли у вашій уяві? 
Яка картина передає настрої, схожі з піснею «Україно-дівчино», а яка співзвучна скульптурі «Маруся Чурай»? 
Відомості про М. Примаченко. Споглядання та аналіз репродукцій 
Легендарною українською художницею є Марія Примаченко. 
Її творчість є легендою. На картинах Марії Примаченко живуть небувалі, часом химерні образи, які щедро випромінюють енергію доброти та наївного зачудування світом. «Звірина серія» Марії Примаченко – явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. 
Фантастичні звірі – витвір геніальної уяви художниці, їх не існує у природі. 
«Дикий чаплун» – від слова «чапати». Таку назву придумала Примаченко одному зі звірів, акцентуючи увагу на його лапах, що здатні продиратися не лише крізь вільхові зарості, а й крізь таємничі хащі життя. 
Загадкові звірі художниці завжди мають свою земну першооснову, а поштовхом до їх народження часом стають реалії сьогоднішнього дня. Примаченківські фантастичні звірі – це і пересторога, і заклик до дружби й миру. 
Практична робота «Диво-звір» 
Добро та радість на картинах художниці перемагають зло. Від цього на душі стає тепло і спокійно, з’являється бажання творити. 
Сьогодні ми теж спробуємо створити фантастичний образ диво-звіра в техніці плямографії. Нам знадобляться білий папір, акварельні фарби, трубочка, баночка з водою та губка. 
Розведену водою фарбу рясно набираємо м’яким пензлем і ставимо пляму на аркуш паперу. 
Нахиляючи аркуш у різні боки, подмухаємо, щоб вона розтеклася. 
Окремі краплі мають залишити деталі. Для цього дмухаємо крізь трубочку чи соломинку. Пляма стає схожою на казковий образ. Поміркуймо, як його можна назвати. 
Завдання можна виконати іншим способом плямографії. Наносимо одну або декілька крапель рідкої фарби на папір, накриваємо їх іншим аркушем та придавлюємо спеціальною дощечкою відповідного розміру. 
Домальовуємо потрібні деталі, щоб перетворити випадкову пляму на певний образ. 
Питання 
Яких легендарних митців ви знаєте? 
Як поєднані вигадка та реальність у легендах? 
Як поєднані вигадка та реальність у творчості М. Примаченко? 
Підсумки уроку 
Наш урок закінчується. До побачення!
 

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (27.10.2014)
Переглядів: 2962
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...