Неділя
19.05.2024
00:36
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Кульбабки - наш клас
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Статті з виховання [18]
Матеріал для самоосвіти батьків,для підготовки до батьківських зборів вчителів
Розробки уроків [53]
плани-конспекти уроків для початкових класів
Корисні канікули [94]
Завдання на канікули, тренувальні вправи. Готуємось до 3 класу.
ДПА [9]
державна підсумкова атестація
Майбутнім першокласникам [26]

Наша підтримка
продвижение сайта бесплатно укладка ламината

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок мистецтва 3 клас. За лаштунками лялькового театру

Тема 2. За лаштунками лялькового театру (I частина)
 
Вступ 
З героями лялькового театру ми розпочнемо знайомство сьогодні! Адже в ляльковому театрі живуть багато казкових персонажів! 
Перегляд фрагмента балету І. Стравинського «Петрушка». «Російська» 
За лаштунками лялькового театру (кулісами), відбувається диво: герої-ляльки «оживають». Інколи вони сумують, інколи веселяться, але завжди з ними відбувається щось особливе. Так було і з ляльками в балеті Ігоря Стравинського «Петрушка». 
Уявіть: одного святкового зимового дня на вулицях Петербурга з’явився театральний балаган. Навколо відразу зібрався натовп послухати й подивитися. Усередині балагана – три ляльки на штативах (тобто довгих жердинах): арап, балерина і Петрушка. Фокусник-чародій грає на флейті – і ляльки оживають... 
Аналіз прослуханого твору 
Який характер музики? 
Охарактеризуйте мелодію, динаміку та темп музики 
Якими ви уявляли рухи танцюючих ляльок? 
Відомості про фактуру, акорд 
Танець, який ми прослухали, російський композитор Ігор Стравинський назвав «Російська». Він побудований на невеликому мотиві народного танцю, який постійно повторюється. Але повтори мають різний відтінок звучання завдяки різним групам інструментів, що їх виконують. Щоб створити образ танцю лялькових героїв, композитор використав не тільки відповідні тембри музичних інструментів, а й особливу фактуру. 
Фактура – це те, з чого складається музика! Наприклад, пісня складається з мелодії та акомпанементу. 
Фактура – це музична тканина, тип викладу музичного матеріалу, склад звучності. 
Музика може складатися з акордів – одночасного звучання трьох і більше різних за висотою звуків. Однак, коли звучать лише акорди, важко виокремити мелодію та акомпанемент. Таку музичну тканину називають акордовою фактурою. 
Тобто фактура танцю Ігоря Стравинського «Російська» – акордова. 
Акорд – одночасне звучання трьох і більше різних за висотою звуків 
Відомості про театральні ляльки 
Вертеп – це український народний ляльковий різдвяний театр, який зародився близько 400 (чотирьохсот) років тому. До речі, перше значення слова «вертеп» – це печера, потаємне місце. 
Колись вертепом була переносна двоповерхова дерев’яна скриня, досить велика. У підлозі обох поверхів зроблені прорізи, через які актор водив дерев’яних ляльок. Зверху розігрували сюжет, пов'язаний з народженням Ісуса Христа, а знизу – різні комічні історії, не пов’язані з Різдвом. 
Всі ви хоча би раз побували в ляльковому театрі і знаєте, що театральні ляльки вміють розмовляти, рухатися, співати й танцювати під музику. 
Рукавичні або пальчикові ляльки актор одягає на руку і рухає за допомогою пальців. «Оживити» ляльку-маріонетку складніше – нею керують за допомогою ниток, шнурів або тоненьких дротиків, прикріплених до рук, ніг, голови та інших частин фігурки. 
Найпоширеніша лялька в усіх сучасних театрах – тростинова. Актор керує нею спеціальними паличками-тростинами. 
Перегляд фрагмента м/ф «Піннокіо» 
Чи відомо вам, що є вид мистецтва, який може оживити ляльок і без тростинок? 
Саме мультиплікація може оживити ляльок без тростинок! 
Зараз ми переглянемо фрагмент з мультфільму «Піннокіо». 
Продовження розучування „Пісеньки Лясольки” 
Караоке. „Пісенька Лясольки” 
Сл. Л. Глазунової, 
муз. Л. Масол 
Продовження розучування „Пісеньки Барвика” 
Караоке. „Пісенька Барвика” 
Сл. Л. Глазунової, 
муз. Л. Масол 
Питання 
Що в музиці позначають терміном фактура? 
Що таке вертеп? 
Що в музиці позначають терміном акорд? 
Підсумки уроку, перехід до другого уроку 
За лаштунками лялькового театру багато таємниць, багато казкових героїв. З одним із них ми й познайомимося на наступному уроці! Зустрінемося після перерви!

Тема 2. За лаштунками лялькового театру (II частина)
 
Вступ 
Сьогодні ми познайомимося із однїєю з театральних ляльок. 
Відомості про театральну родину Петрушки 
Колись давно в Італії надзвичайно популярною була весела лялька Пульчинелло. 
Це слово означає «півник»... Спочатку ця лялька, мов справжній театрал, була з чорною маскою на обличчі. Пізніше в неї з'явилося чимало лялькових братів, але вже без масок. Різні народи вдягали цих веселунів у різноманітні костюми і називали новими іменами. У Франції – Полішинель, в Англії – Панч, у Туреччині – Карагьоз, у Чехії – Кашпарек, у Росії – Петрушка. 
Його вбирали у квітчасту сорочку і надягали червоний ковпак на голову. Всенародному улюбленцю чеському балагуру Кашпареку поставили пам'ятник із білого мармуру. Дотепних ляльок дуже шанували. Їх навіть зробили відомими музичними героями. 
Пантоміма під музику. В.Косенко „Петрушка” 
Уявіть, що ви приміряєте на себе костюм Петрушки. 
Третьокласники покажуть пантоміму. 
Пантоміма – це вид сценічного мистецтва, в якому зміст передають через рухи, жести та міміку. 
Учні будуть рухатися, показувати жести та гримаси, як Петрушка! 
Послухайте і відтворіть рухами образ веселого й кумедного Петрушки, який передав у музиці Віктор Косенко. 
Практична робота «Лялькові герої» 
Ви вже уявили образ веселого, дотепного Петрушки, а тепер намалюйте цього лялькового героя в русі. 
Беремо тонований папір. 
Простим олівцем позначаємо висоту зображення. 
Ділимо висоту постаті на три рівних частин. 
У верхній частині малюємо голову у вигляді овалу. 
Третя позначка – це талія. Позначаємо її. 
Відрізками намічуємо напрямок руху рук та ніг. 
Одягаємо нашого Петрушку у відповідний костюм, домальовуємо характерне взуття та шапочку. 
Беремо гуаш і пензлики та розпочинаємо роботу в кольорі. 
Промальовуємо обличчя, шию та долоні персонажа. 
Тоненьким пензликом малюємо риси обличчя Петрушки. 
Зеленим кольором малюємо половину костюма і половину шапочки, один черевик. 
Контрастним червоним кольором малюємо решту одягу. 
На палітрі підбираємо колір фарби для обличчя. 
Промальовуємо комірець. 
Питання 
Що таке пантоміма? 
Звідки родом весела театральна лялька Пульчинелло? 
Що вам відомо про театральну родину Петрушки? 
Підсумки уроку 
Сьогодні ми гарно попрацювали! Ми нам ще багато цікавого дізнаємося про театр. До зустрічі на наступному уроці!
 

Категорія: Розробки уроків | Додав: ruslanus (05.10.2014)
Переглядів: 5815
Вхід на сайт

Пошук

Цікаві сайти
http://leontyev.at.ua
Презентації для дітей

...