У першій частині дидактичного комплекту з української мови “Пишу без помилок” міститься 42 самодиктанти, розміщені за тематичним принципом. Вони включають у собі основні орфограми й пунктограми, що вивчаються в школі. Тексти запропоновані учням 5-6 класів, які бажають самостійно вдосконалити грамотність власного письма. Диктанти також можна використовувати на уроках з української мови. Усі запропоновані тексти однакові за складністю.
Учень може перевірити написане за повним відновленим текстом , який пропонується в другій частині – &laqu
... Читати далі »
Багато води спливло відтоді, як на цих берегах оселилися сильні й сміливі люди. Спорудили вони над річкою місто і дали йому ім'я Київ. Чимало друзів було в міста, чимало було й недругів. Не раз вороги-чужинці зазіхали на багатства Києва, руйнували й палили його. Але він, неначе невмирущий богатир, оживав знову й знову. І тепер стоїть красенем над Дніпром усім на добро і радість.
Закріплюється вміння визначати наголошені голосні звуки в словах. Діти мають потренуватись у визначенні наголошених складів, вимовляючи їх у словах з більшою силою голосу. Закріплюють поняття про ненаголошений голосний (ненаголошеним називається голосний в ненаголошеному складі). Тренуються у вимові слів з ненаголошеними «е», «и». Спостерігають за вимовою голосних в наголошеному складі та в ненаголошеному і порівнюють їх вимову. Бачать, що, незалежно від вимови, голосний в наголошеному і ненаголошеному складі позначають однією, тією ж самою буквою. Навчаються добирати перевірні слова, щоб визначити, яку букву писати в ненаголошеному складі.