У Швеції, найбільш передовій в питаннях дитячого виховання країні Європи, реєструється найбільше число дитячих неврозів і підліткових самогубств. Психологи відкрили разючу залежність: повна відсутність покарань не знижує, а збільшує тривожність у дітей. Те ж саме відбувається й у результаті використання надмірно суворих покарань, особливо тілесних. Як же можна карати дитину, щоб не зашкодити її психіці й у той же час досягти бажаного результату?
Механізм взаєморозуміння не такий простий, як здається на перший погляд. Як не намагаємося ми пов'язати його з поняттям обов'язку, необхідності, слухняності — марна справа. Бо справжня допомога буває лише добровільно, не примусово.
Одна з головних турбот батьків – це турбота про те, щоб діти вчилися, здобували широкі й різноманітні знання, а також уміння й навички, необхідні для життя й для майбутньої спеціальності. Діти вчаться у школі, але їхні успіхи багато в чому залежать від батьків, від того, як вони організували підготовку дитини до школи, від їхньої допомоги в перші роки навчання.
Мультиплікаційні фільми невипадково улюблені дітьми різного віку. Яскраві, видовищні, образні, з одного боку, і прості, ненав'язливі, доступні з іншого, мультики, близькі за своїми розвиває, виховним можливостям казці, грі, живого людського спілкування. Персонажі мультиплікаційних фільмів демонструють дитині найрізноманітніші способи взаємодії з навколишнім світом. Вони формують у малюка первинні уявлення про добро і зло, еталони гарного і поганого поводження.